Temat:

>>> Kompendium podatkowe 2017 - zmiany i aktualna problematyka [nr 5021]

Termin: 20-03-2017 do 23-03-2017
Prowadzący:
Grzegorz Tomala

- doradca podatkowy, specjalista z zakresu podatków, konsultant. Jest wykładowcą, szkoleniowcem i trenerem z wieloletnim doświadczeniem dydaktycznym. Uprawnienia do wykonywania zawodu doradcy podatkowego uzyskał na podstawie egzaminu kwalifikacyjnego złożonego w 2002 roku. Działalność doradcy podatkowego wykonuje od 2003 roku. Jest partnerem w kancelarii doradztwa podatkowego. Lista doradców podatkowych – Nr wpisu: 09819. Od początku swojej kariery zawodowej zajmuje się prawem podatkowym, jest autorem szeregu publikacji z zakresu prawa podatkowego, w tym kilku książek z zakresu podatku VAT wydanych przez Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr. W zakresie publikacji podatkowych współpracuje z Internetowym Portalem Finansowo - Księgowym oraz Rzeczpospolitą. Stały współpracownik naszej firmy.

Sebastian Twardoch

- doradca podatkowy, prawnik i ekonomista, wieloletni współpracownik największych firm doradczych. Wieloletni wykładowca z dziedziny podatków z długoletnią praktyką szkoleniową, a także autor wielu publikacji z zakresu podatków dochodowych. Poprzednio współpracownik jednej z wiodących na rynku spółki doradztwa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatków dochodowych. Stały współpracownik naszej firmy.

Michał Kołosowski

Biegły rewident, dyrektor departamentu audytu w Warszawie. Doświadczenie zdobywał w jednej z czołowych firm audytorskich z tzw. „Wielkiej Czwórki”, gdzie prowadził realizację zleceń m.in. dla takich klientów jak: BOLS Sp. z o.o., TUI Poland Sp. z o.o., Lego Polska Sp. z o.o., Pilkington Automotive Poland Sp. z o.o., VF Polska Distribution Sp. z o.o., Berlin Chemie / Menarini Polska Sp. z o.o., Pirelli Pekao Real Estate Sp. z o.o., BRE Locum Sp. z o.o. Posiada bogate doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych, sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych, sporządzaniu analiz finansowych typu Due Diligence przekształcaniu sprawozdań finansowych na zgodne z niemieckim prawem bilansowym (HGB), MSSF oraz US GAAP. Autor wielu artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy.

Lokalizacja:
Miejsce: Grand Hotel Stamary Wellness & SPA ****
Województwo: małopolskie
Miasto: Zakopane
Ulica: Kościuszki 19
Strona www: www.stamary.pl
Opis miejsca:

Hotel mieści się przy głównej ulicy Zakopanego, wiodącej do centrum miasta.
Stamary - to pseudonim popularnej artystki estradowej Marii Budziszewskiej, pierwszej właścicielki, której nakładem środków hotel został wzniesiony.
Obecnie, wizerunek Grand Hotelu Stamary to połączenie pięknej formy architektonicznej, stylowych wnętrz oraz nowoczesnych rozwiązań zapewniających komfort i bezpieczeństwo Gości.
W nowoczesnym Centrum Wellness & SPA szczególne wrażenie robi okazała pływalnia z systemem hydroterapii w formie gejzerów, wodospadów, kaskad i masaży podwodnych oraz duże, funkcjonalne jacuzzi. Przed wejściem na pływalnię można skorzystać z dużej atrakcji, jaką jest „prysznic wrażeń”, zaskakujący ilością programów oddziałujących na zmysły poprzez koloroterapię, z możliwością regulacji intensywności i kierunków wody.
Integralną częścią SPA jest zespół saun, w tym sauna fińska i turecka oraz kabina na podczerwień, połączone z pokojem relaxu, który wprowadza Gości w nastrój wyciszenia.
Oprócz zespołu basenów i SPA w GRAND hotelu STAMARY niedaleko hotelu otwarto Termalny AGUAPARK - ZAKOPANE; szczegóły na stronie: WWW.AQUAPARK.ZAKOPANE.PL

Opis:

PLAN ZAJĘĆ

DZIEŃ 1 - Podatek VAT zmiany od 2017 roku

DZIEŃ 2 - Zmiany w podatkach dochodowych, Ordynacji podatkowej i Cenach Transferowych na 2017 rok

DZIEŃ 3 - Środki trwałe i ich amortyzacja w 2017 roku z uwzględnieniem nowego Krajowego Standardu Rachunkowości nr 7 i MSRów

Program:

Dzień 1: Podatek VAT zmiany od 2017 roku

 

1.Nowe zasady prowadzenia rejestrów sprzedaży i zakupów.

• Informacje, które musza zostać zawarte w rejestrach VAT po zmianie przepisów od 1 stycznia 2017 r.

2.Nowe usługi objęte odwrotnym obciążeniem

• katalog usług budowlanych zawartych w nowym załączniku nr 14 do ustawy o VAT objętych odwrotnym obciążeniem,

• przesłanki wystąpienia odwrotnego obciążenia dla usług budowlanych,

• wykonawca i poiwykonawca usług budowlanych – wpływ na wystąpienie odwrotnego obciążenia.

3.Nowe towary objęte odwrotnym obciążeniem

• zmiany w załączniku nr 11 zawierającym towary objęte odwrotnym obciążeniem.

4.Rozliczenie podatku naliczonego w przypadku nabyć objętych odwrotnym obciążeniem (WNT, towary z załącznika nr 11, import usług)

• moment wykazania podatku należnego z tytułu nabyć objętych odwrotnym obciążeniem, a prawo do odliczenia VAT,

• rozliczenie zakupów objętych odwrotnym obciążeniem w ramach korekty deklaracji, a moment odliczenia podatku naliczonego.

5.Nowe regulacje dotyczące zwrotu  podatku VAT

• przedłużania terminu zwrotu podatku VAT w celu weryfikacji jego zasadności,

• możliwość skontrolowania kontrahenta podatnika, który wystąpił o zwrot podatku, 

• zmiany w przesłankach umożliwiających przyśpieszony 25 dniowy termin zwrotu VAT.

6.Sytuacje, w których podatnik może zostać wyrejestrowany z rejestru VAT – zagrożenia dla nabywców towarów i usług.

7.Ograniczenie grona podatników mogących stosować kwartalne rozliczenie VAT

• zasady rozliczenia VAT dla rozpoczynających działalność jako podatnicy VAT czynni.

8.Usługi związane z nieruchomościami – nowe definicje zawarte w rozporządzeniu wykonawczym do dyrektywy 112.

9.Elektroniczne deklaracje podatkowe oraz informacje podsumowujące

• nowe terminy składania informacji podsumowujących VAT-UE

• sytuacje, w których w 2017 można składać deklaracje papierowe,

• odpowiedzialność za niezłożenie deklaracji w formie elektronicznej

10.Nowe przepisy o sankcjach podatkowych w VAT

• zaniżenie kwoty zobowiązania podatkowego – konsekwencje sankcyjne w nowych przepisach, 

• zawyżenie kwoty podatku naliczonego do zwrotu lub przeniesienia na następny okres rozliczeniowy – konsekwencje sankcyjne w nowych przepisach,

• konsekwencje niezłożenia deklaracji podatkowej,

• sytuacje, w których nie stosuje się sankcji podatkowych,

• odliczenie podatku z faktury wystawionej przez podmiot nieistniejący, faktury nierzetelnej lub dokumentującej czynność nieważną z mocy prawa – konsekwencje po nowelizacji przepisów.

11.Pytania uczestników szkolenia.

 

Dzień 2: Zmiany w podatkach dochodowych, Ordynacji podatkowej i Cenach Transferowych na 2017 rok

  1. Zmiany od 2017 r.
    1. Rewolucyjne zmiany w zakresie cen transferowych;
    2. Jak bronić się w trakcie kontroli cen transferowych;
    3. Kogo będą dotykały zwłaszcza nowe przepisy w zakresie cen transferowych;
    4. Próby opodatkowania dywidend między podmiotami powiązanymi, jeżeli ich wypłata zostanie dokonana głównie z zamiarem osiągnięcia korzyści podatkowej;
    5. Nowe zasady rozliczania aportów od 2017 r.;
    6. Niższa stawka podatku CIT od 2017 r.;
    7. Limity w zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów w przypadku rozliczeń gotówkowych;
    8. Zmiany w podatku PIT
  2. Przychody z działalności gospodarczej w rozliczeniu rocznym:
    1. Przychody z tytułu dostawy towarów oraz świadczenia usług na przełomie lat podatkowych 2016/2017 - przegląd orzecznictwa w zakresie momentu powstania przychodu podatkowego;
    2. Przychody z tytułu usług rozliczanych w okresach rozliczeniowych oraz z tytułu mediów, w tym problematyka refakturowania mediów na przełomie lat podatkowych 2016/2017 – porównanie momentów podatkowych na poziomie ustawy o CIT oraz VAT;
    3. Przychody rozpoznawane na zasadzie kasowej, np. ze zdarzeń innych niż świadczenie usług bądź dostawa towarów;
    4. Przychody z tytułu nieodpłatnych świadczeń, kiedy i na jakich zasadach organy podatkowe uznają świadczenia za nieodpłatne;
  3. Problematyka zorganizowanej części przedsiębiorstwa i przedsiębiorstwa:
    1. Definicja wynikająca z ustawy o CIT a definicja z kodeksu cywilnego;
    2. Czym jest wyodrębnienie finansowe, wyodrębnienie organizacyjne oraz wyodrębnienie funkcjonalne;  
    3. W jaki sposób wydzielić zorganizowaną część przedsiębiorstwa w spółce (kryteria finansowe, organizacyjne oraz funkcjonalne);
    4. Zorganizowana część przedsiębiorstwa a orzecznictwo sądów administracyjnych;
  4. Problematyka kosztów związanych z działalnością operacyjną a zamknięcie roku podatkowego:
    1. Jak wykazać związek poniesienia wydatku z działalnością gospodarczą w przypadku nietypowych zdarzeń gospodarczych,
    2. Profil prowadzonej działalności gospodarczej a możliwości zaliczenia w koszty podatkowe;
    3. Czy wszystkie bilansowe koszty bezpośrednie są ujmowane, jako koszty bezpośrednie podatkowo;
    4. Koszty dotyczące okresu dłuższego niż rok a zasady rozliczania wydatków do celów podatkowych;
    5. Polityka rachunkowości a moment zaliczenia w koszty uzyskania przychodów w oderwaniu od czasookresu (możliwość zaliczania kosztów rozliczanych w czasie jednorazowo i jednorazowych w czasie) – problematyka remontów w praktyka organów podatkowych a linia orzecznicza sądów administracyjnych.
    6. Koszty wsparcia sprzedaży, a reprezentacja i reklama nowe stanowiska sądów administracyjnych i organów podatkowych;
    7. Minimalizacja kosztów związanych z przychodem z tytułu nieodpłatnych świadczeń po stronie pracowników, zleceniobiorców bądź innych podmiotów,
    8. W jakim przypadku straty w środkach trwałych i obrotowych, będą stanowiły koszt uzyskania przychodów;
  5. Koszty świadczeń na rzecz pracowników w ramach rozliczenia rocznego:
    1. abonamenty medyczne; karnety na basen i do kina, samochody wykorzystywane do celów prywatnych;
    2. beneficjent świadczenia – pracownik, zleceniobiorca a członek rodziny
    3. ekwiwalenty i odszkodowania;
    4. świadczenia pieniężne i rzeczowe finansowane z funduszu świadczeń socjalnych;
    5. dopłaty do wypoczynku;
    6. szkolenia pracowników i współpracowników;
    7. imprezy integracyjne i jubileuszowe;
    8. zakwaterowanie;
    9. ubezpieczenie przez pracodawcę;
    10. dowóz pracownika do miejsca wykonywania pracy;
    11. świadczenia bhp;
    12. podróże służbowe w działalności przedsiębiorcy;
  6. Inwestycje oraz ich finansowanie w ramach działalności przedsiębiorstwa:
    1. finansowanie działalności długiem i jego konsekwencje podatkowe (odsetki, PCC od pożyczek, prowizje bankowe, usługi doradcze i pośrednictwa w pozyskaniu finansowania, koszty wycen rzeczoznawców na życzenie banku, różnice kursowe, pożyczki waloryzowane kursem waluty obcej, umorzenie odsetek, doliczenie odsetek do kwoty głównej);
    2. wewnętrzne finansowanie działalności i jego konsekwencje podatkowe (podwyższenie kapitału, dopłaty, cash-pool, leasing zwrotny, konwersja wierzytelności na udziały/akcje);
    3. inwestycje w obcym środku trwałym, problematyka niezamortyzowanej części;
    4. pokrycie wydatków za kontrahenta bądź użyczenie;
    5. zaniechane inwestycje, zaniechanie budowy wartości niematerialnej i prawnej a zaniechanie produkcji w toku, czym jest likwidacja zaniechanej inwestycji.
  7. Podatek u źródła.
    1. należności licencyjne oraz odsetki, zryczałtowany podatek dochodowy od osób prawnych w przypadku należności licencyjnych, odsetek oraz innych;
    2. zryczałtowany podatek dochodowy od osób prawnych w przypadku przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych tj. np. dywidendy, umorzenie udziałów akcji, likwidacja osoby prawnej, wewnętrzne podwyższenie kapitału zakładowego, łączenie oraz podział jednostek gospodarczych;
    3. zakres redukcji stawek i/lub zwolnienia ze zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych wynikający z polskiej ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
    4. certyfikat rezydencji jako dokument uprawniający do skorzystania z redukcji stawek i/lub zwolnienia ze zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych wynikającego z polskiej ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
  8. Zmiany w zakresie podatku od czynności cywilnoprawnych
    1. Objęcie opodatkowaniem odpłatnego częściowego zniesienia współwłasności
    2. Rozszerzenie zakresu opodatkowania umów zamiany
    3. Likwidacja wyłączenia opodatkowania umów sprzedaży rzeczy w postępowaniu egzekucyjnym lub upadłościowym
    4. Doprecyzowanie zakresu wyłączenia opodatkowania PCC ze względu na opodatkowanie VAT
    5. Określenie zasad opodatkowania umów pożyczek odnawialnych (rewolwingowych)
    6. Ograniczenie zakresu zwolnienia od podatku obejmującego przeniesienie własności nieruchomości stanowiących gospodarstwo rolne lub jego część
    7. Korzystne zmiany w przepisach określających warunki zwolnienia od podatku obejmującego umowy pożyczki udzielane między osobami z tzw. grupy „0"
    8. Zmiany w przepisach dotyczących notariuszy jako płatników podatku od czynności cywilnoprawnych
    9. Unormowanie zwrotu podatku od umowy spółki, w przypadku gdy spółka nie została zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców lub gdy wysokość kapitału zakładowego spółki kapitałowej została zarejestrowana w wysokości niższej niż przewidywała umowa
    10. Zmiany w przepisach o właściwości miejscowej organów podatkowych w zakresie podatku od czynności cywilnoprawnych
  9. Klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania:
    1. istota klauzuli przeciwko unikaniu opodatkowania;
    2. ograniczenia w zakresie uzyskaniu interpretacji indywidualnej w sytuacji uzasadnionego przypuszczenia, że przedmiotem interpretacji może być zagadnienie mające na celu unikania opodatkowania;
    3. przesłanki oraz zakres zastosowania klauzuli;
    4. limit kwotowy 100 000 zł. powyżej, którego korzyść podatkowa lub suma korzyści osiągniętych przez podmiot może być przedmiotem postępowania w sprawie unikania opodatkowania;
    5. sposoby oceny, czy działania podatnika były sztuczne w celu osiągnięcia korzyści podatkowej;
    6. niepowstanie zobowiązania podatkowego, odsunięcie w czasie powstania, zobowiązania podatkowego lub obniżenie jego wysokości, powstanie lub zawyżenie straty podatkowej; powstanie nadpłaty lub prawa do zwrotu podatku, podwyższenie kwoty nadpłaty lub zwrotu podatku jako korzyść podatkowa;
    7. organy podatkowe właściwe w sprawie klauzuli przeciwko unikaniu opodatkowania;
    8. tryb i charakterystyka postępowania w przypadku unikania opodatkowania;
    9. Rada do Spraw Przeciwdziałania Unikaniu Opodatkowania jako organ opiniodawczy,
    10. zawieszenie postępowania w sprawie unikania opodatkowania,
    11. klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania, a podatek VAT,
    12. wniosek i opłata o wydanie opinii zabezpieczającej,
  10. Dyskusja i zakończenie. Odpowiedzi na pytania, konsultacje.

 

Dzień 3: Środki trwałe i ich amortyzacja w 2017 roku z uwzględnieniem nowego Krajowego Standardu Rachunkowości nr 7 i MSRów

  1. Wprowadzenie
  2. Podstawy prawne w zakresie aktywów trwałych
    • Ustawa o rachunkowości
    • Prawo podatkowe
    • Międzynarodowe Standardy Rachunkowości
  3. Krajowy Standard Rachunkowości nr 7 - nowe podejście
    • Okres użyteczności środków trwałych
    • Wartości szacunkowe a środki trwałe
    • Obowiązek corocznej weryfikacji okresów użyteczności
    • Ujęcie prospektywne zmian wartości szacunkowych
  4. Wycena wartości początkowej środków trwałych:
    • Wytworzonych we własnym zakresie
      • nakłady na remont środka trwałego przed oddaniem do użytkowania
      • likwidacja środka trwałego a koszt wytworzenia
      • zaniechana inwestycja
    • Nabytych (nowe i używane)
    • Zwiększenia oraz zmniejszenia wartości brutto środków trwałych – remonty, modernizacje.
    • Ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego
    • Odłączenie części składowej środka trwałego
    • Środki trwałe sieciowe
    • Darowizny środków trwałych
    • Prawo wieczystego użytkowania
      • Prezentacja
      • Przekształcenie prawa wieczystego w prawo własności
      • Wycena
    • Środki trwałe a nieruchomości inwestycyjne
    • Inne przypadki
  5. Amortyzacja środków trwałych
    • Tabela amortyzacyjna podatkowa oraz bilansowa
    • Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych
    • Wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony
  6. Inwentaryzacja środków trwałych
    • Terminy i częstotliwość przeprowadzania inwentaryzacji
    • Inwentaryzacja środków niskocennych
  7. Międzynarodowe Standardy Rachunkowości w zakresie środków trwałych
    • Definicje zawarte w MSR 16 „Rzeczowe aktywa trwałe”
    • Ujęcie początkowe – cena nabycia oraz koszt wytworzenia
    • Ujęcie w kolejnych okresach sprawozdawczych – dwa modele wyceny
    • Amortyzacja środków trwałych oraz weryfikacja okresów użyteczności ekonomicznej.
    • Komponenty środków trwałych – praktyczne zagadnienia
  8. Leasing środków trwałych:
    • Krajowy Standard Rachunkowości nr 5
    • Leasing finansowy oraz operacyjny w polskim systemie prawnym
    • Opłata wstępna a koszty uzyskania przychodu – wątpliwości interpretacyjne.
    • Ujęcie księgowe oraz podatkowe umowy leasingu – na praktycznym przykładzie
  9. Odpowiedzi na pytania uczestników, konsultacje, dyskusja.
Warte uwagi:

Szkolenie o powyższej tematyce możemy zrealizować na Państwa potrzeby w formie szkolenia zamkniętego.
Zainteresowane osoby prosimy o kontakt z naszym biurem tel. 12 413-81-82

Certyfikaty:

Uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia

Polecamy również:

Szkolenia jednodniowe >> ZOBACZ programy

Szkolenia wyjazdowe >> ZOBACZ programy

Szkolenia na zlecenie >> ZOBACZ programy

Cena:
Cena Data Rejestracji Zawiera Rabat
2 250.00 netto zł./osobę (2 767.50 zł. brutto) do: 08-03-2017 godz. 15:01 150.00 zł./osobę
2 400.00 netto zł./osobę (2 952.00 zł. brutto) od: 09-03-2017

UWAGA: opłata za szkolenie zwolniona z VAT dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w co najmniej 70% lub w całości ze środków publicznych.
Uczestników, których dotyczy zwolnienie z VAT prosimy o wypełnienie i przesłanie podpisanego oświadczenia.
POBIERZ OŚWIADCZENIE <

Cena zawiera:

RABATY DLA STAŁYCH KLIENTÓW

Przyjazd uczestników i zakwaterowanie:
Od dnia 19 marca 2017r. od godz. 14.00
Do dnia 22 marca 2017r., wyjazd po obiedzie

Przy zgłoszeniu do 8 marca  RABAT w wysokości 150 złotych 

W cenie szkolenia:
- zajęcia dydaktyczne ( wykłady + konsultacje)
- teczka konferencyjna z kompletem autorskich materiałów szkoleniowych, notesem, długopisem
- 3 noclegi w pokoju 2-osobowym  (pok. 1-os. za dodatkową opłatą )
- pełne wyżywienie (od kolacji w dniu przyjazdu 19.III, do obiadu w dniu wyjazdu włącznie 22.III)
- atrakcje podczas pobytu
- relaks w Centrum SPA : korzystanie z basenu, sauny, sala fitness (szczegóły na stronie hotelu)
- imienne zaświadczenie uczestnictwa


UWAGA
-możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
-istnieje możliwość zakwaterowania osoby towarzyszącej za dopłatą

Informacje dodatkowe:
  • w pierwszej kolejności prosimy zarezerwować miejsce na szkoleniu przez link [ Zapisz się na szkolenie ] - na dole tej strony
  • Następnie proszę pobrać dokument PDF "Karta zgłoszenia na szkolenie wyjazdowe"
  • Przesłanie zgłoszenia na naszym dokumencie (list, fax lub e-mail) wraz z kopią potwierdzenia wpłaty stanowi podstawę do wpisania na listę uczestników szkolenia.
  • Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. a Zgłaszającym.
  • Po otrzymaniu karty zgłoszenia prześlemy szczegółowy harmonogram szkolenia


Drukuj do pdfWydrukuj formularz zgłoszenia Drukuj do pdfPobierz program Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Poleć szkolenie znajomemu
Copyright (c) 2024 Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. | 32-087 Zielonki, ul. Wiarusa 11 lok. 1, tel. 510 862 449; 514 953 569; 789 093 920; 12 4138182, 12 4104591 | System CMS: ICEportal 3 CMS | Polityka prywatności
Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu dostosowania serwisu do Twoich potrzeb, realizacji zamówień oraz w celach statystycznych. W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies

Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.