Temat: |
Ochrona danych osobowych w aspekcie nowych zadań inspektora ochrony danych osobowych w 2018 roku - kompleksowe warsztaty [nr 5411] NOWOŚĆ |
Termin: |
17-06-2018 do 19-06-2018 |
Prowadzący: |
Adriana Głuchowska
|
Trener z wieloletnim doświadczeniem, współpracujący z najlepszymi ośrodkami szkoleniowymi w Polsce. Od 1998 roku przeszkoliła ponad kilkanaście tysięcy osób, przeprowadzając setki szkoleń dla najbardziej wymagających Klientów. Od lat zajmuje się opracowywaniem i wdrażaniem procedur w instytucjach sektora finansów publicznych, w tym Polityk Bezpieczeństwa Informacji dla sektora publicznego. Audytor wewnętrzny zarządzania bezpieczeństwem informacji wg normy PN-ISO/EIC 27001 – Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji. Świadczy usługi outsourcingu ABI oraz doradcze z tego zakresu. Jest Administratorem Bezpieczeństwa Informacji w Krajowym Rejestrze Klientów Hotelowych sp. z o.o., Izbie Architektów Rzeczypospolitej Polskiej, Centrum Usług Wspólnych w Tczewie, Urzędzie Miejskim w Słupsku, a ponadto w kilku innych podmiotach z sektora finansów publicznych oraz z sektora prywatnego. Prowadzi webinaria, Jest konsultantem Wydawnictwa Wiedza i Praktyka. Współpracuje jako ekspert z grupą BDO oraz wydawnictwem INFOR.
|
|
Lokalizacja: |
Miejsce:
|
Centrum Zdrowia i Wypoczynku Ikar Plaza, SPA & WELLNESS
|
|
Województwo:
|
zachodniopomorskie
|
Miasto:
|
Kołobrzeg
|
Ulica:
|
Wschodnia 35
|
Strona www:
|
http://www.ikar-plaza.pl
|
Opis miejsca:
|
Będziemy Państwa gościć w nowoczesnym kompleksie hotelowo-konferencyjnym położonym w odległości 60 m od morza. Wysoki standard i znakomita lokalizacja hotelu z przepięknym widokiem na morze zapewniają doskonałe warunki do pracy, wypoczynku i rekreacji.
Na terenie obiektu znajdują się: restauracja z kawiarnią, lobby bar, klub nocny, piękny letni ogród z urzekającą roślinnością, Centrum Spa & Wellness, centrum zdrowia, bilard, fitness, nowoczesny kompleks basenowy obejmujący baseny wewnętrzne i zewnętrzny.
Hit sezonu! Basen z podgrzewaną wodą zapewniający śródziemnomorską atmosferę!
Nastrój miejsca pozytywnie wpłynie na Państwa samopoczucie i zdrowie. Dojazd do hotelu autobusem miejskim nr 4 lub 8 z centrum Kołobrzegu lub taksówką. Hotel znajduje się około 4 km od dworca PKP.
|
|
Wstęp: |
UWAGA:
– UCZESTNICY OTRZYMUJĄ WZORCOWE DOKUMENTY W WERSJI EDYTOWALNEJ!!! |
Program: |
- Omówienie podstawowych zagadnień oraz uregulowań prawnych obowiązujących od 2017 roku w zakresie ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji na terenie Polski i Unii Europejskiej oraz planowanych w roku 2018 w zakresie dotyczącym działania Biura Rachunkowego
- Omówienie obowiązków administratorów danych osobowych w świetle najnowszych uregulowań prawnych oraz w aspekcie zmian planowanych w 2018 roku związanych z przetwarzaniem danych osobowych i bezpieczeństwem informacji w zakresie dotyczącym działania Spółki
a) obowiązek zachowania szczególnej staranności b) obowiązek informacyjny c) obowiązek zgodnego z ustawą zabezpieczenia danych osobowych na terenie siedziby administratora d) obowiązek rejestracji oraz pozyskiwania zgód e) przymusowe wykonywanie decyzji organu nadzorczego – aspekty praktyczne f) dokumentacja jaką należy przekazać Klientom Spółki – umowy powierzenia przetwarzania danych, wytyczne dla Klientów ect
- Dopuszczalność przetwarzania danych osobowych – podstawy prawne i analiza pojęć:
(przepis prawny; zgoda – zakres i zasady jej formułowania; prawnie usprawiedliwiony cel; realizacja umowy; dobro publiczne)
- Zakres obowiązków i odpowiedzialności w zakresie powierzania i udostępniania danych osobowych w zakresie dotyczącym działania Biura Rachunkowego (powierzanie a udostępnianie – podobieństwa i różnice; zawieranie umów powierzania danych osobowych; udostępnianie i powierzanie przetwarzania danych osobowych za granicę; odpowiedzialność za naruszenie zasad ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji)
- Administrator Bezpieczeństwa Informacji / Inspektor Ochrony Danych Osobowych – charakterystyka pracy w świetle uregulowań prawnych obowiązujących w Polsce oraz w środowisku międzynarodowym w zakresie dotyczącym działania Spółki (kategorie zagrożeń bezpieczeństwa danych i metody kradzieży danych)
- Kto może pełnić rolę IOD?
a) predyspozycje osobowościowe b) niezbędne kwalifikacje zawodowe – odpowiednia wiedza c) usytuowanie IOD w strukturze d) omówienie najczęściej występujących problemów administratorów bezpieczeństwa informacji w zakresie dotyczącym działania Biura Rachunkowego
- Zasady powoływania i odwoływania IOD - dokumentacja i terminy
- Uprawnienia i obowiązki IOD po nowemu
a) nowe obowiązki kontrolne w zakresie sprawdzania zgodności przetwarzania danych z przepisami ustawy – zakres merytoryczny i terminy sprawdzenia według wytycznych w zakresie dotyczącym działania Biura Rachunkowego b) prowadzenie rejestrów zbiorów danych przetwarzanych w Spółce – zmiany w zakresie i obowiązku rejestracji c) obowiązek zapewnienia w Spółce przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych – UCZESTNICY OTRZYMUJĄ WZORCOWE DOKUMENTY W WERSJI EDYTOWALNEJ!!! d) sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz opracowanie w tym zakresie sprawozdania dla administratora danych e) nadzorowanie opracowania i aktualizowania dokumentacji oraz przestrzegania zasad – UCZESTNICY OTRZYMUJĄ WZORCOWE DOKUMENTY W WERSJI EDYTOWALNEJ!!! f) zarządzanie ryzykiem w zakresie przetwarzania danych osobowych w zakresie dotyczącym działania Spółki – UCZESTNICY OTRZYMUJĄ WZORCOWĄ ANALIZĘ ZAGROŻEŃ I RYZYKA W WERSJI EDYTOWALNEJ!!! g) zapewnienie zapoznania osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych w Spółce
- Rejestr przetwarzania danych osobowych – rola i zadania IOD/ w tym zakresie
- (kto jest zobowiązany do prowadzenia rejestru; zakres danych zamieszczanych w rejestrze; dopuszczalne formy prowadzenia rejestru; zasady udostępniania rejestru; podobieństwa i różnice z dotychczasowym jawnym rejestrem zbiorów danych osobowych prowadzonym przez IOD/IOD) w zakresie dotyczącym działania Spółki Przetwarzanie fotografii – nowe aspekty prawne i techniczne – rola i zadania IOD/IOD w nadzorowaniu przepisów prawa w tym zakresie
- Obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych jako odpowiednika dotychczas funkcjonującego Administratora Bezpieczeństwa Informacji w Spółce
- Współadministratorzy danych osobowych – kim są i kiedy można ich powołać?
- Podsumowanie szkolenia, dyskusja
|
Profil uczestników: |
- Osoby pełniące lub przygotowujące się do pełnienia funkcji IOD, odpowiedzialne za bezpieczeństwo informacji w Biurze Rachunkowym
- Właściciele małych ( również jednoosobowych) i dużych firm
- Osoby zainteresowane zagadnieniami ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji w swoich jednostkach organizacyjnych w kontekście RODO
|
Cel szkolenia: |
Omówienie szeroko rozumianych zagadnień prawnych oraz propozycji praktycznych rozwiązań pomocnych w budowaniu systemów skutecznej ochrony bezpieczeństwa informacji z uwzględnieniem najnowszych uregulowań prawnych obowiązujących w 2018 roku. Uczestnicy szkolenia poznają również zasady tworzenia, wdrażania i stosowania polityki bezpieczeństwa informacji, zasady definiowania i analizy ryzyka, zgodnie z wytycznymi oraz zasady stosowania zabezpieczeń w poszczególnych obszarach funkcjonowania Spółki, zgodnie z wytycznymi i standardami RODO. |
Korzyści: |
Usystematyzowanie wiedzy i zapoznanie się:
- z najnowszymi uregulowaniami prawnymi w zakresie ochrony danych osobowych
i bezpieczeństwa informacji, obowiązującymi od 2018 roku, dotyczącymi realizacji zasady współpracy organu nadzorczego z PIP, NIK, CBŚP, CBA oraz zmianami w szczegółowych aktach prawnych powiązanych z tą ustawą oraz z planowanymi zmianami, wprowadzonymi przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i rady Europy w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i swobodnym przepływem takich danych, których wejście w życie zaplanowano na drugi kwartał 2018 roku
- z zakresem obowiązków i uprawnień IOD zgodnych z ww. przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych
|
Warte uwagi: |
Szkolenie o powyższej tematyce możemy zrealizować na Państwa potrzeby w formie szkolenia zamkniętego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt z naszym biurem tel. 12 413-81-82 |
Certyfikaty: |
Uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia |
Polecamy również: |
Szkolenia jednodniowe >> ZOBACZ programy
Szkolenia wyjazdowe >> ZOBACZ programy
Szkolenia na zlecenie >> ZOBACZ programy |
Cena: |
Liczba osób z jednej firmy
|
Cena
|
jedna osoba z firmy |
1 790.00 netto zł./osobę (2 201.70 zł. brutto) |
dwie i więcej |
1 690.00 netto zł./osobę (2 078.70 zł. brutto) |
UWAGA: opłata za szkolenie zwolniona z VAT dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w co najmniej 70% lub w całości ze środków publicznych. Uczestników, których dotyczy zwolnienie z VAT prosimy o wypełnienie i przesłanie podpisanego oświadczenia. POBIERZ OŚWIADCZENIE <
|
Cena zawiera: |
Przyjazd uczestników i zakwaterowanie:
Od dnia 17 czerwca 2018r. od godz. 14.00 Do dnia 19 czerwca 2018r., wyjazd po obiedzie
W cenie szkolenia:
- zajęcia dydaktyczne ( wykłady + konsultacje),
- teczka konferencyjna z kompletem autorskich materiałów szkoleniowych, notesem, długopisem,
- imienne zaświadczenie uczestnictwa,
- 2 noclegi w pokoju 2-osobowym (pok. 1-os. za dodatkową opłatą),
- pełne wyżywienie (od kolacji w dniu przyjazdu 17.06, do obiadu w dniu wyjazdu włącznie 19.06),
- atrakcje: grill party przy muzyce na żywo w ogrodach hotelowych, wycieczka do największych w Europie Ogrodów tematycznych HORTULUS,
- nielimitowane bezpłatne korzystanie z atrakcji hotelowych, relaks w kompleksie basenów – zewnętrzny z podgrzewaną wodą oraz wewnętrzny, sauny, jacuzzi, sali fitness (szczegóły na stronie hotelu)
UWAGA -możliwość udziału w wybranym dniu szkolenia -możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania -istnieje możliwość zakwaterowania osoby towarzyszącej za dopłatą
|
Informacje dodatkowe: |
- w pierwszej kolejności prosimy zarezerwować miejsce na szkoleniu przez link [ Zapisz się na szkolenie ] - na dole tej strony
- Następnie proszę pobrać dokument PDF "Karta zgłoszenia na szkolenie wyjazdowe"
- Przesłanie zgłoszenia na naszym dokumencie (list, fax lub e-mail) wraz z kopią potwierdzenia wpłaty stanowi podstawę do wpisania na listę uczestników szkolenia.
- Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. a Zgłaszającym.
- Po otrzymaniu karty zgłoszenia prześlemy szczegółowy harmonogram szkolenia
|