Temat:

Prawo pracy 2017 - kolejne zmiany w przepisach oraz podsumowanie regulacji wprowadzonych w trakcie 2016 roku - praktyczne warsztaty [nr 5014]

szkolenie potwierdzone

Termin: 12-12-2016 do 15-12-2016
Prowadzący:
Piotr Ciborski

- ekspert prawa pracy z 26 letnim doświadczeniem; prowadzi działalność konsultingowo – szkoleniową w zakresie „twardego HR”; wieloletni inspektor pracy (1992 – 1999) i zastępca okręgowego inspektora pracy w Gdańsku (1999 – 2007) oraz członek Komisji Prawnej Głównego Inspektora Pracy (2000 – 2007); doświadczony trener współpracujący z firmami szkoleniowymi, np. Gdańską Fundacją Kształcenia Menadżerów oraz realizujący szkolenia zamknięte dla potrzeb konkretnego odbiorcy; specjalizuje się w problematyce prawnej ochronie pracy, ze szczególnym uwzględnieniem czasu pracy; doradca i stały współpracownik wielu przedsiębiorstw i instytucji; autor i współautor 45 książek i poradników z prawa pracy, np. CZAS PRACY PO ZMIANIE PRZEPISÓW (GDAŃSK, ODDK 2015); CZAS PRACY KIEROWCÓW (GDAŃSK, ODDK 2012); CZAS PRACY PRACOWNIKÓW SAMORZĄDOWYCH (GDAŃSK, ODDK, 2009); KODEKS PRACY – KOMENTARZ DLA MENADŻERA HR (GDAŃSK, ODDK 2015); CZAS PRACY W OCHRONIE ZDROWIA (WARSZAWA, WIP, 2016); wieloletni wykładowca na studiach podyplomowych realizowanych na: UNIWERSYTECIE GDAŃSKIM, POLITECHNICE GDAŃSKIEJ, SZKOLE WYŻSZEJ PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ ODDZIAŁ W SOPOCIE, WYŻSZEJ SZKOLE ADMINISTRACJI I BIZNESU W GDYNI; autor licznych artykułów prasowych w czasopiśmie „SPOSÓB NA PŁACE”, „PORADNIK INSTYTUCJI KULTURY” oraz odpowiedzi na pytania prawne, w portalu CH Beck. Aktualnie także Zastępca Dyrektora Naczelnego ds. Personalnych UCK w Gdańsku.

Lokalizacja:
Miejsce: Grand Hotel Stamary Wellness & SPA ****
Województwo: małopolskie
Miasto: Zakopane
Ulica: Kościuszki 19
Strona www: www.stamary.pl
Opis miejsca:

Hotel mieści się przy głównej ulicy Zakopanego, wiodącej do centrum miasta.
Stamary - to pseudonim popularnej artystki estradowej Marii Budziszewskiej, pierwszej właścicielki, której nakładem środków hotel został wzniesiony.
Obecnie, wizerunek Grand Hotelu Stamary to połączenie pięknej formy architektonicznej, stylowych wnętrz oraz nowoczesnych rozwiązań zapewniających komfort i bezpieczeństwo Gości.
W nowoczesnym Centrum Wellness & SPA szczególne wrażenie robi okazała pływalnia z systemem hydroterapii w formie gejzerów, wodospadów, kaskad i masaży podwodnych oraz duże, funkcjonalne jacuzzi. Przed wejściem na pływalnię można skorzystać z dużej atrakcji, jaką jest „prysznic wrażeń”, zaskakujący ilością programów oddziałujących na zmysły poprzez koloroterapię, z możliwością regulacji intensywności i kierunków wody.
Integralną częścią SPA jest zespół saun, w tym sauna fińska i turecka oraz kabina na podczerwień, połączone z pokojem relaxu, który wprowadza Gości w nastrój wyciszenia.
Oprócz zespołu basenów i SPA w GRAND hotelu STAMARY niedaleko hotelu otwarto Termalny AGUAPARK - ZAKOPANE; szczegóły na stronie: WWW.AQUAPARK.ZAKOPANE.PL

Program:

I DZIEŃ


1. Zakres informacji jakie pracodawca może żądać od pracownika. Co może być w aktach osobowych pracownika? Poglądy GIODO oraz MPiPS.
2. Przeciwdziałanie mobbingowi. Czy pracodawca zobowiązany jest wdrożyć politykę antymobbingową? Najnowsze orzecznictwo SN.
3. Jak daleko może posunąć się pracodawca wprowadzając monitoring w miejscu pracy: kontrola stron internetowych i poczty elektronicznej, kontrole osobiste, kamery, gps, ochrona wizerunku pracownika. Zagrożenie naruszenia dóbr osobistych zatrudnionych.
4. Jak praktycznie kontrolować stan trzeźwości i zwolnić pracownika, który nadużywa alkoholu.
5. Czy pracodawca może kontrolować zażywanie przez pracownika narkotyków i innych substancji psychoaktywnych? Regulacje prawne w tym zakresie.
6. Zmiana przepisów Kodeksu pracy w zakresie umów o pracę (wejście w życie: 22 luty 2016 r.):
a. maksymalny czasu trwania lub liczba, umów zawieranych przez pracodawcę z danym pracownikiem,
b. odstępstwa od ograniczeń dotyczących czasu trwania lub liczby umów na czas określony;
c. możliwość wielokrotnego zawierania umowy, gdy pracodawca ma okresowe zwiększenie zapotrzebowania na pracę – konieczność powiadamiania PIP;
d. umowy na czas określony obowiązujące dnia 22 lutego 2016 r.;
e. zrównanie okresów wypowiedzenia umów na czas określony z umowami na czas nieokreślony;
f. wypowiadanie umów na zastępstwo;
g. konieczność aneksowania umów pracę i aktualizacji informacji o warunkach zatrudnienia;
h. zawieranie z danym pracownikiem kolejnej umowy na okres próbny,
i. możliwość zwolnienie pracownika, w okresie wypowiedzenie, z obowiązku świadczenia pracy.
7. Zmiana przepisów Kodeks pracy w zakresie ochrony rodzicielstwa (wejście w życie: 2 styczeń 2016 r.):
a. likwidacja dodatkowego urlopu macierzyńskiego i wydłużenie urlopu rodzicielskiego,
b. zmiana terminów o udzielenie urlopu macierzyńskiego, rodzicielskiego, wychowawczego oraz obniżenia wymiaru czasu pracy,
c. łączenie pracy z urlopami związanymi z opieką nad dzieckiem,
d. wydłużenie wieku dziecka do ukończenia którego możliwe jest korzystanie z urlopu rodzicielskiego lub wychowawczego,
e. wymienność korzystania przez rodziców z urlopów związanych z opieką nad dzieckiem – rodzic pracownik, rodzic ubezpieczony – niepracownik;
f. dzielenie na części urlopów związanych z opieką nad dzieckiem,
g. urlop ojcowski na nowemu,
h. godzinowe i dniowe zwolnienia na opiekę nad dzieckiem do 14 lat.
8. Jak prawidłowo i skuteczne wypowiedzieć, rozwiązać bez wypowiedzenia, umowę o pracę:
a. dokumentowanie uchybień w pracy pracownika – orzecznictwo SN
b. konsultacja ze związkiem zawodowym – najnowsze orzecznictwo SN
c. rola kierownika komórki organizacyjnej i obowiązek jego współpracy z działem personalnym,
d. ochrona danych osobowych przy wręczaniu wypowiedzenia umowy o pracę – poglądy GIODO
9. Ochrona przedemerytalna od dnia 1 stycznia 2013 r. Nowa interpretacja dotycząca wieku ochronnego pracowników zatrudnionych w szczególnych warunkach dokonana przez SN.


II DZIEŃ


10. Dokonywanie potrąceń z wynagrodzenia i innych świadczeń należnych pracownikowi. Czy egzekucja może objąć świadczenia socjalne? Orzecznictwo oraz stanowisko MPiPS, MS oraz Naczelnej Rady Komorniczej.
11. Zmiany przepisów Kodeksu pracy od dnia 1 września 2016 r., w zakresie wręczenia pracownikowi umowy o pracę przed dopuszczeniem go do pracy – likwidacja tzw. syndromu pierwszej dniówki.
12. Gospodarowanie zakładowym funduszem świadczeń socjalnych:
• regulamin zfśs
• osoby uprawnione do pomocy socjalnej
• dokumentowanie sytuacji materialnej pracownika, czy można żądać zaświadczeń o dochodach – orzecznictwo SN
• możliwość likwidacji zfśs
• czy pracodawca ma obowiązek powołać Komisję Socjalną?
• jak wydawać środki zfśs, aby pracodawcy nie był przedstawiony zarzut dyskryminacji?
13. Obowiązujące od dnia 10 lipca 2014 r. normy czasu pracy dla pracowników niepełnosprawnych.
14. Udzielanie urlopu wypoczynkowego przy: przy pierwszej pracy, w równoważnym czasie pracy, w niepełnym zatrudnieniu.
15. Ostateczny terminu wykorzystania zaległego urlopu wypoczynkowego. Kto odpowiada za wykorzystanie urlopu przez pracownika?
16. Urlop dodatkowy dla osoby niepełnosprawnej.
17. Czy pracownik musi składać wniosek urlopowy? Treść wniosku.
18. Czy można skierować pracownika na „zaległy” urlop wypoczynkowy; poglądy doktryny, wyrok SN, stanowisko PIP.
19. Plan urlopów wypoczynkowych – tworzyć? a jeżeli tak to na jaki okres?
20. Odwołanie z urlopu. Czy pracownik w czasie urlopu ma być pod telefonem?
21. Korzystanie z urlopu na „żądanie” i termin jego wykorzystania – stanowisko PIP. Czy można odmówić udzielenia urlopu na żądanie – orzecznictwo SN.
22. Zasady udzielania urlopu wypoczynkowego po długotrwałej chorobie, czy urlopie macierzyńskim – nowe zasady wynikające z wyroków SN.
23. Przepisy o zakresie badań lekarskich dla pracowników (od 20 lipca 2014 r.), którzy w zakresie swoich obowiązków służbowych kierują samochodem, np. przedstawiciele handlowi.
24. Przepisy o badaniach profilaktycznych – od 1 kwietnia 2015 r.
25. Przepisy o podróżach służbowych wynikające z rozporządzenia MPiPS z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej:
• świadczenia należne z tytułu podróży służbowej i ich dokumentowanie
• wysokość diet i innych świadczeń
• możliwość dzielenia diety
• „inne niezbędne wydatki” możliwe do zwrotu
• zwrot kosztów noclegu
• ryczałt za dojazdy lokalne
26. Czas pracy w podróży służbowej, zasady rozliczania podróży służbowych kierowców, podróż służbowa innych pracowników mobilnych.


III DZIEŃ


27. Źródła prawa pracy dotyczące czasu pracy:
• Kodeks pracy
• regulamin pracy i jego treść
• porozumienie w sprawie elastycznych rozwiązań
28. Zasady potwierdzanie obecności w pracy: lista obecności, karta magnetyczna. Czy dopuszczalne jest skanowanie linii papilarnych? Kto odpowiada za dyscyplinę pracy?
29. Czy elektroniczny rejestr czasu pracy odnotowuje czas pracy?
30. Czas pracy a:
• czas pobytu na terenie zakładu pracy
• czas podróży służbowej
• czas wykonywania czynności wynikających z zajmowania funkcji społecznych
• czas szkoleń.
31. Formalne przesłanki wprowadzenia wydłużonego do 12 miesięcy, okresu rozliczeniowego czasu pracy:
• pracodawcy objęci działalnością związków zawodowych
• pracodawcy, gdzie nie działają związki zawodowe
32. Korzyści wynikające z zastosowania przedłużonego okresu rozliczeniowego.
33. Określenie minimalnego okresu na który opracowywany jest harmonogram czasu pracy; z jakim wyprzedzeniem tworzony jest harmonogram czasu pracy? zasady opracowywania harmonogramów czasu pracy; czy harmonogram może być zmieniany?
34. Odpoczynek dobowy i tygodniowy – pojęcie tygodnia; odstępstwa od obowiązku zapewnienia odpoczynku dobowego i tygodniowego.
35. Pojęcie doby pracowniczej.
36. Wprowadzenie mechanizmu umożliwiającego „ominięcie” doby pracowniczej:
• pracodawcy objęci działalnością związków zawodowych
• pracodawcy, gdzie nie działają związki zawodowe
37. Usankcjonowanie ruchomego czasu pracy.
38. Obowiązek przestrzegania zasady średnio pięciodniowego tygodnia pracy. Wyznaczanie dni wolnych od pracy wynikających z zasady pięciodniowego tygodnia pracy.
39. Rozliczanie pracy w godzinach nadliczbowych w przedłużonym okresie rozliczeniowym:
• dodatkowe wynagrodzenie
• czas wolny
40. Czy nadgodziny można przenosić poza dany okres rozliczeniowy?
41. Usankcjonowanie odpracowywania wyjść prywatnych.
42. Praca w niedziele, święta, dni wolne z pięciodniowego tygodnia pracy, w porze nocnej i jej rekompensata.
43. Czy kierownicy mają nienormowany czas pracy?
44. Zadania kierowników komórek organizacyjnych / przełożonych pracowników, w zakresie planowania i rozliczania czasu pracy.
45. Ewidencja czasu pracy – zasady sporządzania, treść i forma.
46. Zmiana przepisów ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (data wejścia w życie – 1 styczeń 2017 r.):
a. gwarantowana stawka godzinowa dla pracownika, zleceniobiorcy, jednoosobowego podmiotu gospodarczego,
b. obowiązek ewidencjonowania godzin pracy osób wskazanych w lit.a),
c. wykroczeniem ściganym prze PIP jest łamanie zasad wskazanych w lit. a) i b),
d. rozszerzenie zakresu kontroli PIP,
e. prawo inspektora pracy do wystąpienia o wypłacenie minimalnego wynagrodzenia dla zleceniobiorcy, jednoosobowego podmiotu gospodarczego.

Profil uczestników:

Szkolenie adresowane do: pracodawców, w tym także pracodawców ze sfery budżetowej, dyrektorów personalnych, szefów działów kadrowych, managerów HR, pracowników zajmujących się obsługą prawną przedsiębiorców, osób samodzielnie prowadzących działalność gospodarczą, które zatrudniają pracowników, specjalistów ds. kadr

Warte uwagi:

Szkolenie o powyższej tematyce możemy zrealizować na Państwa potrzeby w formie szkolenia zamkniętego.
Zainteresowane osoby prosimy o kontakt z naszym biurem tel. 12 413-81-82

Certyfikaty:

Uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia

Polecamy również:

Szkolenia jednodniowe >> ZOBACZ programy

Szkolenia wyjazdowe >> ZOBACZ programy

Szkolenia na zlecenie >> ZOBACZ programy

Cena:
Cena Data Rejestracji Zawiera Rabat
2 130.00 netto zł./osobę (2 619.90 zł. brutto) do: 01-12-2016 godz. 15:11 150.00 zł./osobę
2 280.00 netto zł./osobę (2 804.40 zł. brutto) od: 02-12-2016

UWAGA: opłata za szkolenie zwolniona z VAT dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w co najmniej 70% lub w całości ze środków publicznych.
Uczestników, których dotyczy zwolnienie z VAT prosimy o wypełnienie i przesłanie podpisanego oświadczenia.
POBIERZ OŚWIADCZENIE <

Cena zawiera:

RABATY DLA STAŁYCH KLIENTÓW

Przyjazd uczestników i zakwaterowanie:
Od dnia 11 grudnia 2016r. od godz. 14.00
Do dnia 14 grudnia 2016r., wyjazd po obiedzie

Przy zgłoszeniu do 1 grudnia RABAT w wysokości 150 złotych 

W cenie szkolenia:
- zajęcia dydaktyczne ( wykłady + konsultacje)
- teczka konferencyjna z kompletem autorskich materiałów szkoleniowych, notesem, długopisem
- 3 noclegi w pokoju 2-osobowym  (pok. 1-os. za dodatkową opłatą )
- pełne wyżywienie (od kolacji w dniu przyjazdu 11.XII, do obiadu w dniu wyjazdu włącznie 14.XII)
- atrakcje podczas pobytu
- relaks w Centrum SPA : korzystanie z basenu, sauny, sala fitness (szczegóły na stronie hotelu)
- imienne zaświadczenie uczestnictwa
- parking dla gości hotelowych - gratis

UWAGA

-możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
-istnieje możliwość zakwaterowania osoby towarzyszącej za dopłatą

Informacje dodatkowe:
  • w pierwszej kolejności prosimy zarezerwować miejsce na szkoleniu przez link [ Zapisz się na szkolenie ] - na dole tej strony
  • Następnie proszę pobrać dokument PDF "Karta zgłoszenia na szkolenie wyjazdowe"
  • Przesłanie zgłoszenia na naszym dokumencie (list, fax lub e-mail) wraz z kopią potwierdzenia wpłaty stanowi podstawę do wpisania na listę uczestników szkolenia.
  • Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. a Zgłaszającym.
  • Po otrzymaniu karty zgłoszenia prześlemy szczegółowy harmonogram szkolenia


Drukuj do pdfWydrukuj formularz zgłoszenia Drukuj do pdfPobierz program Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Poleć szkolenie znajomemu
Copyright (c) 2024 Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. | 32-087 Zielonki, ul. Wiarusa 11 lok. 1, tel. 510 862 449; 514 953 569; 789 093 920; 12 4138182, 12 4104591 | System CMS: ICEportal 3 CMS | Polityka prywatności
Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu dostosowania serwisu do Twoich potrzeb, realizacji zamówień oraz w celach statystycznych. W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies

Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.