Temat:

Akcja Bilans 2020
Rachunkowe i podatkowe zamknięcie roku 2020 oraz zmiany w podatkach w 2020/2021 roku [nr 6700]

Termin: 26-10-2020 do 29-10-2020
Prowadzący:
Zdzisław Modzelewski

- doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, doświadczony wykładowca i praktyk, od wielu lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, autor licznych artykułów o tematyce podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych spółkach zajmujących się doradztwem podatkowym Stały współpracownik naszej firmy.

dr Roman Seredyński

- Biegły rewident, partner zarządzający dużej spółki audytorskiej, doktor nauk ekonomicznych. Tytuł naukowy uzyskał w katedrze rachunkowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Karierę zawodową rozpoczął w międzynarodowej firmie audytorskiej. Brał udział w licznych projektach między innymi dotyczących badania sprawozdań finansowych, w tym spółek giełdowych, przekształcania sprawozdań finansowych zgodnie z MSR/MSSF oraz HGB, sporządzaniu analiz finansowych typu Due Dilligence oraz wyceny przedsiębiorstw. Posiada bogate doświadczenie z dziedziny Międzynarodowych Standardów Rachunkowości. Obecnie zarządza Grupą ECA S.A.  Autor licznych artykułów z zakresu audytu oraz sprawozdawczości finansowej, ceniony wykładowca z zakresu rachunkowości. Autor i współautor podręczników z zakresu polskich oraz międzynarodowych standardów rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy

Katarzyna Tomala

- prawnik, doradca podatkowy. Od 1998 pracownik spółek audytorskich i spółki doradztwa podatkowego. Specjalizacja: podatki dochodowe, audyty podatkowe, związek rachunkowości i prawa podatkowego, postępowania przed organami podatkowymi oraz sądami, prowadzenie ksiąg podatkowych. Wieloletni wykładowca dla praktyków podatkowych oraz księgowych. Stały współpracownik naszej firmy.

 

Lokalizacja:
Miejsce: Hotel Gołębiewski ****, SPA/Tropicana
Województwo: śląskie
Miasto: Wisła
Ulica: Ks.Bp Juliusza Bursche 3
Strona www: www.golebiewski.pl
Opis miejsca:

Hotel Gołębiewski w Wiśle

swoje malownicze położenie zawdzięcza otaczającym go pasmom Beskidu Śląskiego

poprzecinanym uroczymi dolinami, strumieniami i potokami.

Wyjątkowy klimat, lokalizacja, różnorodność atrakcji (między innymi Park Wodny Tropikana), wspaniała atmosfera sprawią, iż wypoczynek w hotelu będzie miły i niezapomniany.

Centrum rekreacyjne SPA - TROPICANA: baseny z zimna i ciepłą wodą, z „falą”, hydromasażem, jacuzzi, kąpiele solankowe, bicze wodne, grota solna, tężnie, sauna parowa i sauny suche-aromatyczne, komora śnieżna – bezpłatnie dla uczestników szkolenia.

Wstęp:

Nasze szkolenia organizujemy zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektora Sanitarnego.
Prosimy o zapoznanie się z rozwiązaniami mającymi na celu minimalizację ryzyka zarażenia SARS-COV-2.

https://www.gov.pl/web/rozwoj/spotkania-biznesowe-szkolenia-konferencje-i-kongresy

Program:

W związku z przewidywanymi zmianami w ustawach podatkowych programy mogą ulec zmianie 

 

DZIEŃ 1: 27.10.
Podatek VAT – zmiany od lipca i października br. JPK, matryca stawek, MPP, transakcje unijne i bieżące problemy VAT

  1. Zmiany wynikające z Tarczy Antykryzysowej w zakresie podatku VAT.
  2. Omówienie zmian w zakresie ewidencji JPK_VAT – zmiany od października 2020
    • zmiany w ewidencji VAT,
    • zmiany w deklaracjach, koniec składania deklaracji VAT-7/VAT-7K
    • rozporządzenie w zakresie zawartości nowej ewidencji i JPK
    • wiele nowych informacji przekazywanych w ramach ewidencji VAT – po stronie sprzedaży – konieczność szczegółowej identyfikacji sprzedawanych towarów i usług, po stronie sprzedaży i zakupów nowy system oznaczania dokumentów w ewidencji VAT
    • specjalne kody dot. faktur sprzedażowych
    • kiedy w JPK_VAT muszą pojawić się informacje o MPP
    • nowe zasady ujmowania faktur wystawionych do paragonów
    • zmiany w sankcjach za błędy w JPK_VAT
    • nowe terminy na poprawienie błędnych danych zawartych w JPK_VAT
    • przewinienia i sankcje – czyli kto i za co odpowiada w przypadku błędów w JPK_VAT
    • korygowanie „starych” JPK
  3. Nowe zasady dokumentowania dostaw w ramach WDT – na podstawie rozporządzenia unijnego i wyjaśnień Ministerstwa Finansów
  4. b>Nowa definicja miejsca dostawy w ramach transakcji łańcuchowej
  5. Nowe definicje i zasady działania magazynu typu call off stock
  6. Uchwalone zmiany w zakresie wiążącej informacji stawkowej i nowej matrycy stawek VAT – wejście w życie 01.11.2019/01.07.2020
    • wiążąca informacja stawkowa WIS – w jakim zakresie działa i chroni podatnika,
    • nowa matryca stawek VAT – czyli jak się przygotować do wielu zmienionych stawek, jak czytać nową matryce
  7. BIAŁA LISTA – problemy praktyczne i konsekwencje w podatku VAT i podatkach dochodowych:
    • objaśnienia podatkowe, problem z rachunkami wirtualnymi i rachunkami własnymi banków.
    • kolejne zmiany w zakresie zasad rejestracji podatników VAT, zasad wykreślania podatników z rejestru, informacji ujawnianych w rejestrze prowadzonym przez KAS, sankcje za regulowanie zobowiązań na inny niż zgłoszony rachunek bankowy (wejście w życie 01.09.2019 i 01.01.2020)
  8. MPP – zmiany od 01.11.2019, sankcje od 01.01.2020
    • zmiany w zakresie obowiązkowej procedury MPP – wejście w życie 01.11.2019
    • nowy wykaz towarów i usług „wrażliwych” – załącznik numer 15
    • zmiany w zakresie deklaracji kwartalnych
    • zmiany w zakresie fakturowania
    • obowiązek prowadzenia rachunku firmowego dla niektórych podatników
    • sankcje dla sprzedawcy i kupującego za nie stosowanie obowiązkowego MPP
    • zbiorcze przelewy w MPP
  9. FAKTURA DO PARAGONU Z NIP! Zmiany ustawy o  VAT w zakresie fakturowania sprzedaży zaewidencjonowanej przy użyciu kasy fiskalnej oraz nowe sankcje z tym związane – 01.01.2020
    • zmiany w przepisach o fakturowaniu
    • dla kogo sankcje
    • kogo nie dotyka zmiana
    • jak zaewidencjonować sprzedaż na kasie, która nie ma możliwości wprowadzania numeru NIP podatnika
    • faktura do paragonu dla osoby fizycznej, nie prowadzącej działalności gospodarczej
    • paragon z numerem NIP do 450 PLN brutto a definicja faktury – ułatwienie czy jednak utrudnienie?
  10. Pytania i odpowiedzi.


DZIEŃ 2: 28.10.
Akcja Bilans 2020 - sprawozdanie finansowe za 2020 rok

  1. Wprowadzenie
  2. Zamknięcie roku obrotowego - podstawowe aspekty
    1. Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
    2. Składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
    3. Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
    4. Roczne sprawozdanie finansowe większych jednostek,
    5. Roczne sprawozdanie finansowe jednostek mikro,
    6. Roczne sprawozdanie finansowe średnich i małych jednostek,
    7. Podpisywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    8. Badanie rocznego sprawozdania finansowego,
    9. Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
    10. Udostępnianie rocznego sprawozdania finansowego po zmianach w KRS
    11. Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    12. Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
    13. Podpis elektroniczny pod sprawozdaniem finansowym – doświadczenia z roku ubiegłego
    14. Zmiany w prawie bilansowym
  3. Sprawozdanie finansowe za 2020 rok - struktura oraz jego elementy
    1. Wprowadzenie
    2. Bilans
      1. Struktura bilansu
      2. Zasady wyceny
      3. Układ bilansu na tle regulacji MSSF / MSR
      4. Aktywa trwałe
      5. Zapasy
      6. Należności
    3. Rachunek zysków i strat
      1. Struktura rachunku zysków i strat
      2. Wariant porównawczy a kalkulacyjny
      3. Ujmowanie przychodów a zasada współmierności
      4. Pozostałe przychody oraz koszty operacyjne
      5. Przychody oraz koszty finansowe
    4. Rachunek przepływów pieniężnych
      1. Struktura
      2. Obowiązek sporządzania
      3. Metoda pośrednia oraz bezpośrednia
      4. Rodzaje przepływów pieniężnych
    5. Zestawienie zmian w kapitale własnym
    6. Dodatkowe informacje i objaśnienia
  4. Inwentaryzacja
    1. Terminy przeprowadzenia
    2. Metody inwentaryzacji
      1. Spis z natury
      2. Potwierdzenie sald
      3. Weryfikacja dokumentów
    3. Rozliczenia inwentaryzacji
    4. Wycena
  5. Sporządzanie sprawozdania finansowego – wybrane zagadnienia:
    1. KSR 2 - Podatek odroczony
      1. Regulacje ustawy o rachunkowości oraz KSR 2
      2. Metoda bilansowa jako podstawa ustalania podatku odroczonego
      3. Analiza najczęściej występujących różnic przejściowych
      4. Efektywna stawka podatkowa jako źródło informacji na temat realnych obciążeń podatkowych
      5. Case study - przykłady
    2. KSR 13 – Koszt wytworzenia jako podstawa wyceny produktów
      1. Podstawowe informacje na tle Ustawy o rachunkowości
      2. Ogólne zasady wyceny produktów
      3. Zakres kosztu wytworzenia
      4. Zmienne i stałe koszty pośrednie
      5. Zdolności produkcyjne
      6. Prezentacja i ujawnianie w sprawozdaniu finansowym
      7. Case study - przykład
  6. Dyskusja, pytania uczestników i zakończenie.

 

DZIEŃ3: 29.10.
Podatek dochodowy od osób prawnych CIT - rozliczenia roczne oraz zmiany w 2020 i na 2021 rok

  1. „Biała lista” podatników VAT
    • zasady funkcjonowania wykazu,
    • problemy z identyfikacją rachunków na białej liście,
    • praktyczne aspekty weryfikacji płatności,
    • wpływ na rozliczenie kosztów podatkowych,
    • pośrednicy w płatnościach
    • skutki w ordynacji podatkowej
  2. Podzielona płatność
    • obowiązek stosowania mechanizmu podzielonej płatności,
    • wpływ na koszty podatkowe
    • praktyczne problemy związane ze split payment,
  3. Ulga na złe długi
    • konstrukcja korekty na etapie zaliczek na podatek i w zeznaniu rocznym
    • przepisy przejściowe
    • jak rozliczać nieściągalne należności – ulga na złe długi, czy koszt podatkowy z tytułu nieściągalnych wierzytelności
  4. Zmiany uchwalone w 2018 roku - nowe zasady rozliczania straty podatkowej i nowa definicja małego podatnika
  5. Zwolnienie z PIT dla osób do 26 roku życia
  6. PIT – zmiany od 1 października 2019 r. czyli nowa skala podatkowa koszty uzyskania przychodu; ja zmiany wpływają an
  7. rozliczenie roczne za 2019 r. i wykonywanie funkcji płatnika PIT
  8. Nowe rozporządzenie w sprawie podatkowej księgi przychodów i rozchodów
  9. CIT-8 w postaci papierowej dla niektórych podatników; wysyłanie sprawozdań finansowych do administracji skarbowej
  10. Inne planowane zmiany według stanu legislacji na dzień przeprowadzenia szkolenia.
  11. Pytania uczestników.
Certyfikaty:

Uczestnik otrzymuje imienny certyfikat ukończenia szkolenia

Polecamy również:

Szkolenia stacjonarne jednodniowe >> ZOBACZ szczegóły
Szkolenia on-line jednodniowe >> ZOBACZ szczegóły
Szkolenia wyjazdowe >> ZOBACZ szczegóły
Szkolenia na zlecenie >> ZOBACZ programy

Cena:
Liczba osób z jednej firmy Cena
jedna osoba z firmy 2 390.00 netto zł./osobę (2 939.70 zł. brutto)
dwie i więcej 2 290.00 netto zł./osobę (2 816.70 zł. brutto)

UWAGA: opłata za szkolenie zwolniona z VAT dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w co najmniej 70% lub w całości ze środków publicznych.
Uczestników, których dotyczy zwolnienie z VAT prosimy o wypełnienie i przesłanie podpisanego oświadczenia.
POBIERZ OŚWIADCZENIE <

 

Proponujemy Państwu  skorzystanie ze środków na szkolenia z  Krajowego Funduszu Szkoleniowego.  Wniosek wraz z załącznikami  należy pobrać  i złożyć w powiatowym urzędzie pracy właściwym ze względu na siedzibę pracodawcy lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej. Powiatowy urząd pracy ma 30 dni na rozpatrzenie wniosku i udzielenie odpowiedzi.

https://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy

Cena zawiera:

Przyjazd uczestników i zakwaterowanie:
Od dnia 26 października 2020r. od godz. 14.00
Do dnia 29 października 2020r., wyjazd po obiedzie

W cenie szkolenia:
- zajęcia dydaktyczne ( wykłady + konsultacje)
- imienne zaświadczenie uczestnictwa
- autorskie materiały szkoleniowe, notes, długopis
- 3 noclegi w pokoju 2-osobowym 
- pełne wyżywienie (od kolacji w dniu przyjazdu, do obiadu w dniu wyjazdu )

 oraz korzystanie z centrum SPA w hotelu.

Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1-osobowym.

UWAGA
-liczba miejsc w hotelu jest ograniczona
-możliwość udziału w wybranym dniu szkolenia
-możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
-możliwość przyjazdu z osobą towarzyszącą

Informacje dodatkowe:
  • w pierwszej kolejności prosimy zarezerwować miejsce na szkoleniu przez link [ Zapisz się na szkolenie ] - na dole tej strony
  • Następnie proszę pobrać dokument PDF "Karta zgłoszenia na szkolenie wyjazdowe"
  • Przesłanie zgłoszenia na naszym dokumencie (list, fax lub e-mail) wraz z kopią potwierdzenia wpłaty stanowi podstawę do wpisania na listę uczestników szkolenia.
  • Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. a Zgłaszającym.
  • Po otrzymaniu karty zgłoszenia prześlemy szczegółowy harmonogram szkolenia


Drukuj do pdfWydrukuj formularz zgłoszenia Drukuj do pdfPobierz program Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Poleć szkolenie znajomemu
Copyright (c) 2024 Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. | 32-087 Zielonki, ul. Wiarusa 11 lok. 1, tel. 510 862 449; 514 953 569; 789 093 920; 12 4138182, 12 4104591 | System CMS: ICEportal 3 CMS | Polityka prywatności
Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu dostosowania serwisu do Twoich potrzeb, realizacji zamówień oraz w celach statystycznych. W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies

Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.