Temat:

AKADEMIA VAT – ROZLICZENIA PODATKU VAT 2024 [#8769]

szkolenie stacjonarne, KRAKÓW

Termin: 17-04-2024 do 18-04-2024
Godziny zajęć: 10:00 - 15:00
Prowadzący:
Łukasz Chłond

doradca podatkowy, doświadczenie zdobywał w czołowych spółkach świadczących usługi doradztwa podatkowego (również z tzw. Wielkiej Czwórki), przechodząc całą ścieżkę kariery począwszy od konsultanta aż po partnera w spółce doradztwa podatkowego, a w ostatnim czasie zarządzał europejskim działem podatków pośrednich w dużej firmie z branży FMCG; doradzał średnim i dużym przedsiębiorstwom w rozwiązywaniu problemów z zakresu podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych, międzynarodowych aspektach opodatkowania (zarządzanie podatkami w łańcuchach dostaw, podatek u źródła); doświadczony trener, współpracuje z liderami polskiego rynku szkoleń podatkowych, prowadził szkolenia zamknięte dla największych międzynarodowych i polskich firm; autor licznych publikacji w prasie codziennej („Rzeczpospolita”) oraz stały współpracownik miesięcznika "Rachunkowość".

Henryk Grychtoł

- trener, doradca podatkowy, doświadczony i wieloletni wykładowca, od 2004 roku regularnie prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego i księgowości, cen transferowych i dokumentacji podatkowej. Posiada rozległą wiedzę z zakresu sprawozdawczości finansowej, ustawy o rachunkowości oraz kodeksu spółek handlowych. W trakcie postępowania na biegłego rewidenta. Posiada również certyfikat M.F. uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz  uprawnienia M.F.  do zasiadania w Radach Nadzorczych Spółek Skarbu Państwa. Właściciel Kancelarii Podatkowej – Biura Rachunkowego,  doktorant w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył studia podyplomowe z zakresu rachunkowości i prawa podatkowego.
Stały współpracownik systemszkolenia.pl

Lokalizacja:
Miejsce: Hotel Conrad Comfort ****
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
Ulica: ul. Josepha Conrada 29 A
Opis miejsca:

Dla uczestników naszego szkolenia PARKING GRATIS.

Conrad Comfort to nowe miejsce na hotelowej mapie Krakowa. Obiekt docenią wszyscy ceniący spokój, komfort, przyjazną obsługę oraz wysoką jakość świadczonych usług.
Dzięki wygodnej lokalizacji Conrad Comfort jest doskonałym miejscem pobytu zarówno dla Gości przyjeżdżających do Krakowa w interesach, turystów indywidualnych oraz grup zorganizowanych.

Opis:

UWAGA
- możliwy udział w wybranym dniu szkolenia
- możliwy udział w szkoleniu z zakwaterowaniem w hotelu (za dodatkową opłatą)
- koszt szkolenia z zakwaterowaniem i wyżywieniem od kolacji w dniu przyjazdu,
  do lunchu w dniu wyjazdu włącznie: 2.100 zł netto + 23% VAT
- jesteś zainteresowany rezerwacją noclegu? Skontaktuj się z nami

Program:

Dzień 1

VAT W TRANSAKCJACH MIĘDZYNARODOWYCH (WDT, WNT, EKSPORT, TRANSAKCJE ŁAŃCUCHOWE, USŁUGI) – z uwzględnieniem najnowszych zmian

 

Część 1: Wewnątrzwspólnotowa dostawa i nabycie towarów

- Warunki uznania przemieszczenia towarów za WDT/WNT

- Numer identyfikacyjny kontrahenta jako warunek skorzystania ze stawki 0%

- Odroczony wywóz oraz przerwa logistyczna w dostawie – skutki na gruncie VAT
- Dokumentowanie transakcji wewnątrzwspólnotowych w świetle aktualnego orzecznictwa sądów administracyjnych oraz organów podatkowych (należyta staranność w udokumentowaniu przemieszczenia towaru), nowe jednolite dla całej UE zasady dokumentowania transakcji od 2020 r. a zasady dokumentowania wynikające z ustawy o VAT (jak pogodzić przepisy unijne i krajowe?)

- Sprzedaż za pośrednictwem magazynu konsygnacyjnego zlokalizowanego w kraju i za granicą

- Przemieszczenie towaru własnego importowanego w innym kraju UE

- Obowiązek podatkowy w WDT i WNT – zasady ogólne i przypadki problematyczne (np. wystawienie faktury przed dostawą, brak faktury, brak dokumentów potwierdzających wywóz towaru)
- Podstawa opodatkowania (w tym opłaty dodatkowe, np. koszty transportu, atestów)

- Korekty w WDT/WNT – kiedy ująć i po jakim kursie przeliczyć

- Zaliczki na poczet WDT i WNT – brak opodatkowania

- Kursy przeliczeniowe w transakcjach wewnątrzwspólnotowych

- Obowiązek złożenia prawidłowej informacji podsumowującej – utrata prawa do stawki 0% w przypadku braku złożenia lub złożenia informacji podsumowującej zawierającej błędy

- Wykazanie WDT i WNT w JPK_V7

- Faktura a odliczenie VAT przy WNT – zmiany w ramach pakietu SLIM VAT 3 od 1.07.2023 r.

 

Część 2: Eksport towarów

- Definicja eksportu na gruncie ustawy o VAT

- Eksport pośredni i bezpośredni – różnice i praktyczne przykłady

- Obowiązek podatkowy w eksporcie – znaczenie formuł Incoterms i innych warunków dostawy dla właściwego rozliczenia eksportu, przykłady praktyczne

- Zaliczka w eksporcie towarów – moment powstania obowiązku podatkowego, warunki opodatkowania stawką 0%

- Specyfika realizacji dostawy a zaliczka w eksporcie – omówienie interpretacji oraz objaśnień MF
- Warunki stosowania stawki VAT 0% - dokumenty potwierdzające wywóz, omówienie problemów dokumentacyjnych, przykłady praktyczne

- Wywóz do magazynu konsygnacyjnego poza terytorium UE

- Korekty w eksporcie towarów – kiedy ująć i po jakim kursie przeliczyć

 

Część 3: Transakcje łańcuchowe

- Definicja transakcji łańcuchowej

- Jak rozpoznać, że bierzemy udział w łańcuchu dostaw towaru

- Ustalenie miejsca i sposobu opodatkowania poszczególnych dostaw w łańcuchu (dostawa ruchoma, dostawa nieruchoma)

- Nowe jednolite zasady unijne służące przypisaniu transportu w wewnątrzwspólnotowej dostawie łańcuchowej od 2020 r.

- Zasady przypisania transportu w dostawie łańcuchowej skutkującej wywozem poza terytorium UE

- Dostawa łańcuchowa z importem towarów na terytorium UE oraz dokonana w całości poza terytorium UE – zasady opodatkowania VAT

- Procedura uproszczona dla wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej (WTT) – warunki stosowania, sposób wystawienia faktury i rozliczenia WTT w ewidencji VAT, deklaracji VAT oraz informacji podsumowującej

 

Część 4: Transgraniczne świadczenie usług

- Miejsce świadczenia usług – zasada ogólna przy usługach świadczonych na rzecz podatników oraz niepodatników (np. konsumentów)

- Usługi związane z nieruchomościami – zakres pojęcia (czy w jego zakresie mieszczą się usługi magazynowania, spedycyjne, doradcze, montażowe itp.?)

- Usługi transportowe, spedycyjne, logistyczne – zasady ustalania miejsca świadczenia

- Usługi gastronomiczne, cateringowe, wynajem pojazdów – zasady ustalania miejsca świadczenia

- Wstęp i udział w międzynarodowych targach, wystawach, konferencjach i innych imprezach – jak ustalić zasady opodatkowania?

- Moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu importu usług

- Refakturowanie usług międzynarodowych

- Stawka 0% dla usług związanych z międzynarodowym transportem i logistyką – zasady stosowania oraz wymagana dokumentacja

- Korekty w sprzedaży i zakupie usług – kiedy ująć i po jakim kursie przeliczyć

 

Dzie 2

Zasady Fakturowania 2024

 

1.  Podstawy prawne dotyczące faktur
    - transakcje podlegające dokumentowaniu fakturą
    - zakres opodatkowania podatkiem od towarów i usług,
    - które podmioty są zobligowane do wystawianie faktury

    - faktury na żądanie – na podstawie  paragonu fiskalnego z nr NIP

- sankcje za wadliwe wystawienie faktury do paragonu bez NIP

 

2.  Rodzaje faktur oraz nowe zasady ich wystawiania:

  • faktury „klasyczne”
  • faktury  - procedura marży
  • faktury wystawiane przez „małych podatników” (faktury – metoda kasowa),
  • faktury wystawiane na rzecz rolników ryczałtowych (faktury VAT-RR),
  • dokumentowanie transakcji rozliczanych na zasadzie MPP
  • duplikaty faktur
  • faktury wystawiane na rzecz podmiotów nie prowadzących działalności gospodarczej,
  • faktury „pro-forma”,
  • otrzymane zaliczki a wystawienie faktury,
  • nowe terminy wystawiania faktur, wystawienie faktury a obowiązek podatkowy
  • dokumentowanie usług budowlano - montażowych
  • dokumentowanie sprzedaży o charakterze ciągłym

3.  Jak korygować błędy w fakturach:

  • faktury korygujące, korekta faktury korygującej
  •  noty korygujące
  • anulowanie faktury
  • sankcje za naruszenie obowiązków w zakresie fakturowania.
  • Nowe zasady korekty podatku należnego i naliczonego od 2021

4.  Faktury elektroniczne - tradycyjne

  • faktury elektroniczne zamiast papierowych
  • krąg podmiotów uprawnionych do wystawiania e-faktur
  • rodzaje faktur elektronicznych,
  • zapewnienia autentyczności pochodzenia, integralności treści i czytelności faktury.
  • dane, jakie zawiera e-faktura i termin jej wystawienia
  • zaliczka a e-faktura
  • zakres informacyjny e-faktury
  • czy odbiorca musi wyrazić zgodę na otrzymywanie e-faktur?
  • faktury korygujące w formie elektronicznej – potwierdzenie odbioru przez kontrahenta,
  • notą korygującą w formie elektronicznej,
  • przechowywanie /archiwizacja/ e-faktur.

5.  Faktury  ustrukturyzowane

  • podstawa prawna stosowania KSeF
  • czym jest faktura ustrukturyzowana?
  • czynności wykonywane przy zastosowaniu KSeF
  • wystawianie i otrzymywanie faktur ustrukturyzowanych (e-Faktur)

            - akceptacja otrzymywania faktur ustrukturyzowanych przez nabywcę

            - weryfikacja pobrania faktury ustrukturyzowanej przez nabywcę

  • dostęp do faktury ustrukturyzowanej
  • zapewnienie autentyczności pochodzenia, integralności treści i czytelności  faktury ustrukturyzowanej
  • przechowywanie faktur ustrukturyzowanych
  • faktura korygująca w postaci i do faktur ustrukturyzowanych
  • jakie dokumenty nie będą funkcjonować w formie faktur ustrukturyzowanych
  • faktury wystawiane na kasach fiskalnych online
  • faktury dla konsumentów (osób nieprowadzących działalności gospodarczej)
  • procedura samofakturowania w KSeF
  • plusy i minusy wystawiania ustrukturyzowanych faktur
  • zasady wystawiania faktur w 2023 roku

             - zmniejszenie zakresu danych na fakturach i zmiana terminu ich wystawiania.

  • zasady wystawiania e-faktur ustrukturyzowanych (art. 106na – 106ne; 106r)
  • kto może wystawiać faktury za pomocą KSeF
  • oprogramowanie umożliwiające  wystawianie faktur ustrukturyzowanych
  • uwierzytelnienie się na platformie KSeF
  • archiwizacja faktur ustrukturyzowanych, duplikaty faktur
  • wystawianie i doręczanie e-faktur ustrukturyzowanych
  • faktury ustrukturyzowane – pytania podatników i odpowiedzi Ministerstwa Finansów:

6.  Najczęstsze praktyczne problemy związane z fakturowaniem:

  • faktura a różne stawki VAT,
  • rabat / premia na fakturze,
  • zasady przeliczania należności w walutach obcych przy fakturach i korektach – dwie metody – nowe zasady wynikające ze Slim VAT-3

7.  Faktury VAT a prawo do odliczenia podatku naliczonego

8.  Duplikaty faktur / faktur elektronicznych.

  • zasady wystawiania,
  • podatek naliczony z duplikatu faktury – zmieniony termin prawa do odliczenia.

9.  Zaostrzone sankcje dotyczące „wystawiania oraz posługiwania się” fakturami

     pustymi” oraz fakturami wystawionymi przez podmiot nieistniejący (art. 62 & 2  KKS)

  • co to jest faktura „pusta” lub faktura wystawiona przez „podmiot nieistniejący”
  • weryfikacja   faktur otrzymanych od kontrahentów
  • sankcje wynikające bezpośrednio z ustawy VAT a sankcje z KKS-u
  • zarzuty z art. 271. KK - fałszerstwo intelektualne
  • fałszowanie (podrabianie, przerabianie) faktur a art 271a KK
  • kto w przedsiębiorstwie odpowiada z w/w czyny
  • jakie czynności zabezpieczające podjąć w firmie by zabezpieczyć się przed w/w sankcjami.

10. Mechanizm podzielonej płatności

    - kogo dotyczy, rachunek bankowy VAT

    - ograniczone dysponowanie środkami na rachunku bankowym VAT

    - dobrowolność stosowania zasady „split payment”

    - załącznik nr 15 a obligatoryjne  stosowanie MPP, sankcje

    - korzyści ze stosowania split payment

  • Wyłączenie art. 112 b
  • Brak solidarnej odpowiedzialności z dostawcą
  • Brak podwyższonych odsetek od zaległości w VAT
    Korzyści również dla sprzedawcy
  • dodatkowa ulga przy płatności VAT z dedykowanego rachunku bankowego
  • Przyspieszony termin zwrotu
  • Płynność finansowa

11. Biała lista i MPP

  • rachunek bankowy ujęty w wykazie czynnych podatników VAT, tzw. białej listy.
  • zawartość informacyjna „Białej Listy”
  • wyszukiwanie kontrahenta na „białej liście”

12. Kasy fiskalne – 2024

  • nowe rozporządzenie wykonawcze
  • kasy on-line 2024
  • kasy wirtualne
  • nowe obowiązki podatników.

13.  Znowelizowany JPK-VAT7M  & /JPK-VAT7K – nowe terminy

  • grupowania GTU  dla JPK-VAT7 / JPK-VAT7K
  • oznaczenia dowodów sprzedaży
  • symbole procedur szczególnych
  • oznaczenie dowodów zakupu
  • faktura a oznaczenie towaru lub usługi GTU
  • faktury jedno i wielopozycyjne a GTU
Warte uwagi:

Szkolenie o powyższej tematyce możemy zrealizować na Państwa potrzeby w formie szkolenia zamkniętego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt z naszym biurem tel. 12 413-81-82

Certyfikaty:

Uczestnik otrzymuje imienny certyfikat ukończenia szkolenia

Polecamy również:

Szkolenia stacjonarne jednodniowe >> ZOBACZ szczegóły
Szkolenia on-line jednodniowe >> ZOBACZ szczegóły
Szkolenia wyjazdowe >> ZOBACZ szczegóły
Szkolenia na zlecenie >> ZOBACZ programy

Cena:
Liczba osób z jednej firmy Cena
jedna osoba z firmy 1 150.00 netto zł./osobę (1 414.50 zł. brutto)
dwie i więcej 1 150.00 netto zł./osobę (1 414.50 zł. brutto)

UWAGA: opłata za szkolenie zwolniona z VAT dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w co najmniej 70% lub w całości ze środków publicznych.
Uczestników, których dotyczy zwolnienie z VAT prosimy o wypełnienie i przesłanie podpisanego oświadczenia.
POBIERZ OŚWIADCZENIE <

Cena zawiera:
  • udział w zajęciach, konsultacje,
  • autorskie materiały szkoleniowe w formie drukowanej, notatnik, długopis,
  • lunch,
  • poczęstunek w przerwie kawowej,
  • imienne zaświadczenie uczestnictwa w formie drukowanej

 UWAGA
- możliwy udział w wybranym dniu szkolenia
- możliwy udział w szkoleniu z zakwaterowaniem w hotelu (za dodatkową opłatą)
- koszt szkolenia z zakwaterowaniem i wyżywieniem od kolacji w dniu przyjazdu,
  do lunchu w dniu wyjazdu włącznie: 2.100 zł netto + 23% VAT
- jesteś zainteresowany rezerwacją noclegu? Skontaktuj się z nami

Informacje dodatkowe:

Zgłoszenia uczestnictwa można dokonać przez:
- formularz elektroniczny na dole tej strony (zalecane)
- lub telefonicznie 510 862 449; 514 953 569; 789 093 920;12 413-81-82
- lub pisemnie, faksem 12 413-61-97
- lub przez e-mail: ds@systemszkolenia.pl
 Ogólna „Karta zgłoszenia na szkolenie” jest także dostępna na naszej stronie [>>> Dokumenty do pobrania]
 Zgłoszenie traktujemy jako potwierdzenie uczestnictwa w szkoleniu
 Ewentualnych rezygnacji z udziału w szkoleniu prosimy dokonywać wyłącznie pisemnie (faksem lub pocztą elektroniczną) najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem jego rozpoczęcia
 Nie dokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.



Drukuj do pdfWydrukuj formularz zgłoszenia Drukuj do pdfPobierz program Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Poleć szkolenie znajomemu
Copyright (c) 2024 Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. | 32-087 Zielonki, ul. Wiarusa 11 lok. 1, tel. 510 862 449; 514 953 569; 789 093 920; 12 4138182, 12 4104591 | System CMS: ICEportal 3 CMS | Polityka prywatności
Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu dostosowania serwisu do Twoich potrzeb, realizacji zamówień oraz w celach statystycznych. W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies

Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.