Temat:

PRAWO PRACY w 2020 roku - aktualne problemy po ostatnich zmianach - kompendium wiedzy dla praktyków [nr 6620]

Termin: 26-07-2020 do 29-07-2020
Prowadzący:
Piotr Ciborski

- ekspert prawa pracy z 26 letnim doświadczeniem; prowadzi działalność konsultingowo – szkoleniową w zakresie „twardego HR”; wieloletni inspektor pracy (1992 – 1999) i zastępca okręgowego inspektora pracy w Gdańsku (1999 – 2007) oraz członek Komisji Prawnej Głównego Inspektora Pracy (2000 – 2007); doświadczony trener współpracujący z firmami szkoleniowymi, np. Gdańską Fundacją Kształcenia Menadżerów oraz realizujący szkolenia zamknięte dla potrzeb konkretnego odbiorcy; specjalizuje się w problematyce prawnej ochronie pracy, ze szczególnym uwzględnieniem czasu pracy; doradca i stały współpracownik wielu przedsiębiorstw i instytucji; autor i współautor 45 książek i poradników z prawa pracy, np. CZAS PRACY PO ZMIANIE PRZEPISÓW (GDAŃSK, ODDK 2015); CZAS PRACY KIEROWCÓW (GDAŃSK, ODDK 2012); CZAS PRACY PRACOWNIKÓW SAMORZĄDOWYCH (GDAŃSK, ODDK, 2009); KODEKS PRACY – KOMENTARZ DLA MENADŻERA HR (GDAŃSK, ODDK 2015); CZAS PRACY W OCHRONIE ZDROWIA (WARSZAWA, WIP, 2016); wieloletni wykładowca na studiach podyplomowych realizowanych na: UNIWERSYTECIE GDAŃSKIM, POLITECHNICE GDAŃSKIEJ, SZKOLE WYŻSZEJ PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ ODDZIAŁ W SOPOCIE, WYŻSZEJ SZKOLE ADMINISTRACJI I BIZNESU W GDYNI; autor licznych artykułów prasowych w czasopiśmie „SPOSÓB NA PŁACE”, „PORADNIK INSTYTUCJI KULTURY” oraz odpowiedzi na pytania prawne, w portalu CH Beck. Aktualnie także Zastępca Dyrektora Naczelnego ds. Personalnych UCK w Gdańsku.

Lokalizacja:
Miejsce: Centrum Zdrowia i Wypoczynku Ikar Plaza, SPA & WELLNESS
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Kołobrzeg
Ulica: Wschodnia 35
Strona www: http://www.ikar-plaza.pl
Opis miejsca:

Będziemy Państwa gościć w nowoczesnym kompleksie hotelowo-konferencyjnym położonym w odległości 60 m od morza. Wysoki standard i znakomita lokalizacja hotelu z przepięknym widokiem na morze zapewniają doskonałe warunki do pracy, wypoczynku i rekreacji.

Na terenie obiektu znajdują się: restauracja z kawiarnią, lobby bar, klub nocny, piękny letni ogród z urzekającą roślinnością, Centrum Spa & Wellness, centrum zdrowia, bilard, fitness, nowoczesny kompleks basenowy obejmujący baseny wewnętrzne i zewnętrzny.

Hit sezonu! Basen z podgrzewaną wodą  zapewniający śródziemnomorską atmosferę!

Nastrój miejsca pozytywnie wpłynie na Państwa samopoczucie i zdrowie.
Dojazd do hotelu autobusem miejskim nr 4 lub 8 z centrum Kołobrzegu lub taksówką. Hotel znajduje się około 4 km od dworca PKP.

Opis:

Liczba miejsc jest ograniczona.
Szkolenie jest organizowane zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektora Sanitarnego

Program:

I DZIEŃ

1. Tarcza antykryzysowa – dofinansowanie wynagrodzeń pracowników:

  • dofinansowanie z FGŚP
  • dofinansowanie części wynagrodzeń pracowników od starosty
  • wysokość, warunki formalne, okres dofinansowania
  • pracownik na urlopie, pobierający zasiłek (opiekuńczy, chorobowy) a dofinansowanie

2. Tarcza antykryzysowa – dofinansowanie prowadzenia działalności gospodarczej:

  • świadczenie postojowe
  • dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności

3. Tarcza antykryzysowa – składki ZUS:

  • zwolnienie – warunki formalne, okres
  • rozłożenie na raty, odroczenie – umowa, opłata prolongacyjna

4. Tarcza antykryzysowa – pożyczka dla przedsiębiorcy.
5. Tarcza antykryzysowa – dodatkowy zasiłek opiekuńczy dla rodzica dziecka do 3, 8 i 18 roku życia:

  • warunki formalne
  • czy należy się tylko na dni robocze?

6. Tarcza antykryzysowa – ważność orzeczeń o niezdolności do pracy.
7. Tarcza antykryzysowa – zasady szkoleń bhp.
8. Tarcza antykryzysowa – ważność zaświadczeń SEP
9. Praca zdalna:

  • możliwość powierzenia innej pracy
  • zapewnienie narzędzi niezbędnych do świadczenia pracy zdalnej
  • możliwość odmowy pracy zdalnej
  • potwierdzanie obecności w pracy
  • kontrola pracownika
  • ochrona danych
  • przestrzeganie wymogów bhp

10. Epidemia a obecność pracownika w pracy:

  • urlop wypoczynkowy i urlop bezpłatny
  • czy można wysłać pracownika na urlop bez jego wniosku?
  • przestój w pracy

11. Kwarantanna:

  • dowody usprawiedliwiający nieobecność w pracy (orzeczenie lekarskie, decyzja PIS, oświadczenie)
  • wynagrodzenie i zasiłek w okresie kwarantanny (wysokość, okres zasiłkowy, komu przysługuje)
  • „kwarantanna na wniosek” gdy pracownik podejrzewa u siebie zakażenie COVID-19


II DZIEŃ

12. Tarcza antykryzysowa – nowe rozwiązania dotyczące czasu pracy:

  • odpoczynek dobowy i tygodniowy
  • możliwość zmiany systemu i rozkładu czasu pracy
  • obniżenie wymiaru czasu pracy
  • pracodawcy z infrastruktury krytycznej

13. Zasady potwierdzanie obecności w pracy: lista obecności, karta magnetyczna. Czy dopuszczalne jest skanowanie linii papilarnych? Kto odpowiada za dyscyplinę pracy?
14. Czy elektroniczny rejestr czasu pracy odnotowuje czas pracy?
15. Czas pracy a:

  • czas pobytu na terenie zakładu pracy
  • czas podróży służbowej
  • czas wykonywania czynności wynikających z zajmowania funkcji społecznych
  • czas szkole

16. Określenie minimalnego okresu na który opracowywany jest harmonogram czasu pracy; z jakim wyprzedzeniem tworzony jest harmonogram czasu pracy? zasady opracowywania harmonogramów czasu pracy; czy harmonogram może być zmieniany?
17. Pojęcie doby pracowniczej. Wprowadzenie mechanizmu umożliwiającego „ominięcie” doby pracowniczej:

  • pracodawcy objęci działalnością związków zawodowych
  • pracodawcy, gdzie nie działają związki zawodowe

18. Ruchomy czasu pracy.
15. Obowiązek przestrzegania zasady średnio pięciodniowego tygodnia pracy. Wyznaczanie dni wolnych od pracy wynikających z zasady pięciodniowego tygodnia pracy. Stanowisko PIP.
16. Rozliczanie pracy w godzinach nadliczbowych w przedłużonym okresie rozliczeniowym:

  • dodatkowe wynagrodzenie
  • czas wolny
  • nadgodziny można przenosić poza dany okres rozliczeniowy?

18. Praca w niedziele, święta, dni wolne z pięciodniowego tygodnia pracy, w porze nocnej i jej rekompensata.
19. Zadania kierowników komórek organizacyjnych/przełożonych pracowników, w zakresie planowania i rozliczania czasu pracy.
20. Ewidencja czasu pracy – zasady sporządzania, treść i forma. Kto prowadzi? Czy może być w wersji elektronicznej?

III DZIEŃ

21. Jak praktycznie kontrolować stan trzeźwości i zwolnić pracownika, który nadużywa alkoholu (najnowszy wyrok SN). Czy pracodawca może kontrolować zażywanie przez pracownika narkotyków i innych substancji psychoaktywnych? Regulacje prawne w tym zakresie.
22. Nowelizacja ustawy o związkach zawodowych wynikająca z ustawy z dnia 5 lipca 2018 r., w szczególności:

  • konsekwencje nie przedstawienia przez związek zawodowy informacji o swojej liczebności
  • zakres przedmiotowy informacji jakie pracodawca zobowiązany jest przekazać organizacji związkowej

23. Doświadczenia po 4 letnim stosowaniu nowych przepisów o umowach terminowych:

  • maksymalny czasu trwania lub liczba, umów zawieranych przez pracodawcę z danym pracownikiem
  • odstępstwa od ograniczeń dotyczących czasu trwania lub liczby umów na czas określony
  • możliwość wielokrotnego zawierania umowy, gdy pracodawca ma okresowe zwiększenie zapotrzebowania na pracę – konieczność powiadamiania PIP
  • zrównanie okresów wypowiedzenia umów na czas określony z umowami na czas nieokreślony
  • wypowiadanie umów na zastępstwo
  • zawieranie z danym pracownikiem kolejnej umowy na okres próbny
  • możliwość zwolnienie pracownika, w okresie wypowiedzenie, z obowiązku świadczenia pracy

24. Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych:

  • zmiany od 4 maja 2019 r.
  • wysokość odpisu od 1 stycznia 2020 r.

25. Ustawa o minimalnym wynagrodzeniu za pracę:

  • gwarantowana stawka godzinowa dla pracownika, zleceniobiorcy, jednoosobowego podmiotu gospodarczego
  • obowiązek ewidencjonowania godzin pracy
  • nowelizacja wynikająca z ustawy z 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o minimalnym wynagrodzeniu – wyłączenie dodatku stażowego z minimalnego wynagrodzenia
    - co nie „wchodzi” do minimalnego wynagrodzenia

26. Rozporządzenia MRPiPS z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej:

  • zawartość akt osobowych pracownika po zmianie przepisów
  • dokumentacja związana z czasem pracy
  • czy każda pracownik musi mieć drugą teczkę personalną
  • forma dokumentacji
Certyfikaty:

Uczestnik otrzymuje imienny certyfikat ukończenia szkolenia

Polecamy również:

Szkolenia jednodniowe >> ZOBACZ programy

Szkolenia wyjazdowe >> ZOBACZ programy

Szkolenia na zlecenie >> ZOBACZ programy

Cena:
Liczba osób z jednej firmy Cena
jedna osoba z firmy 2 400.00 netto zł./osobę (2 952.00 zł. brutto)
dwie i więcej 2 400.00 netto zł./osobę (2 952.00 zł. brutto)

UWAGA: opłata za szkolenie zwolniona z VAT dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w co najmniej 70% lub w całości ze środków publicznych.
Uczestników, których dotyczy zwolnienie z VAT prosimy o wypełnienie i przesłanie podpisanego oświadczenia.
POBIERZ OŚWIADCZENIE <

Cena zawiera:

Przyjazd uczestników i zakwaterowanie:

Od dnia 26 lipca 2020r. od godz. 14.00
Do dnia 29 lipca 2020r., wyjazd po obiedzie

W cenie szkolenia:

  • zajęcia dydaktyczne ( wykłady + konsultacje),
  • teczka konferencyjna z kompletem autorskich materiałów szkoleniowych, notesem, długopisem,
  • imienne zaświadczenie uczestnictwa,
  • 3 noclegi + pełne wyżywienie (od kolacji w dniu przyjazdu, do obiadu w dniu wyjazdu włącznie ),


UWAGA
-możliwość udziału w wybranym dniu szkolenia
-możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
-istnieje możliwość przyjazdu z osobą towarzyszącą

Informacje dodatkowe:
  • w pierwszej kolejności prosimy zarezerwować miejsce na szkoleniu przez link [ Zapisz się na szkolenie ] - na dole tej strony
  • Następnie proszę pobrać dokument PDF "Karta zgłoszenia na szkolenie wyjazdowe"
  • Przesłanie zgłoszenia na naszym dokumencie (list, fax lub e-mail) wraz z kopią potwierdzenia wpłaty stanowi podstawę do wpisania na listę uczestników szkolenia.
  • Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. a Zgłaszającym.
  • Po otrzymaniu karty zgłoszenia prześlemy szczegółowy harmonogram szkolenia


Drukuj do pdfWydrukuj formularz zgłoszenia Drukuj do pdfPobierz program Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Powiadom o najbliższym terminie szkolenia Poleć szkolenie znajomemu
Copyright (c) 2024 Centrum Promocji i Szkolenia SYSTEM s.c. | 32-087 Zielonki, ul. Wiarusa 11 lok. 1, tel. 510 862 449; 514 953 569; 789 093 920; 12 4138182, 12 4104591 | System CMS: ICEportal 3 CMS | Polityka prywatności
Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu dostosowania serwisu do Twoich potrzeb, realizacji zamówień oraz w celach statystycznych. W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies

Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.